Social Icons

SET KESUBURAN SHAKLEE


Dah lama berkahwin???
Gagal mendapat cahaya mata ???
Pastinya anda rasa sedikit kecewa kan ???
Jangan mudah mengalah dalam berusaha...
Shaklee cuba membantu anda...
Dengan izin Allah...in sha Allah ada hasilnya.

Ramai dari kalangan kita yang berkahwin dan ingin mempunyai zuriat dari keturunan sendiri.Namun gagal dalam perancangan.Sesungguhnya kita hanya merancang,Allah jualah yang menentukan.Disini usaha yang berterusan amat diperlukan oleh pasangan tersebut.

SET KESUBURAN SHAKLEE adalah vitamin2 semulajadi yang telah dihasilkan untuk membantu pasangan yang ingin mendapatkan zuriat.

Vitamin dan supplement yang terdapat dalam SET KESUBURAN SHAKLEE :

 1)Vitamin Asas                      :  Vitalea,B complex,Vitamin C 
(untuk lelaki dan perempuan)

 2) Vitamin untuk lelaki          : Vitamin E dan Zink
3) Vitamin untuk perempuan : Alfalfa dan Gla Complex

Fungsi setiap Vitamin

Vita-Lea (Rahsia Vita-Lea)
******
  -Penting bagi membekalkan dan menyeimbangkan keperluan nutrisi dalam dalam. Oleh kerana gaya hidup yang sibuk, pemakanan yang tak sihat. Semua ini sebab kita hilang atau tak langsung menikmati nutrisi penting sehari-hari. Jika badan dilengkapi dengan semua vitamin dan mineral. Pastinya badan akan lebih cekap berfungsi.

B Complex
**********
 -Bagi suami, B Complex penting untuk menjana tenaga. Paling penting B Complex bersifat anti stress. Jadi suami atau isteri lebih menikmati masa 'bersama'.
-Bagi isteri pula, amat penting mengambil B Complex untuk merancang kehamilan. Kandungan asid folik di dalamnya diperlukan untuk elak risiko spina bifida pada bayi (pembentukan tulang belakang yang tak sempurna).

Vitamin C
*********
 -Memilili tinggi kandungan anti oksidan yang tinggi untuk hapuskan radikal bebas di dalam badan. 
-Bertindak menghalang sperma dari bergumpal. Juga menjadikan salur darah lembut, mengembang dan bantu mengalirkan lebih banyak darah.



Vitamin E
*********

--Menggalakkan pembentukan sel2 baru(termasuk RNA & DNA)
--Berkhasiat dlm meningkatkan kelelakian dan menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.

Zink


****
 
--Berperanan dalam pembentukan genetic,iaitu pada DNA
--Membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat.



 

Alfalfa (Rahsia Alfalfa)

******
 
--Untuk wanita atasi masalah keputihan,atau senggugut,sakit pinggang yang melampau tatkala haid.
--Turut membantu dalam hubungan suami isteri(bertindak seperti kacip Fatimah)

Gla Complex (Rahsia Gla Complex)

************ 



--Membantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur,dan berkualiti yang juga dikenali sebagai “mukus serviks putih telur”Ia melindungi dan memudahkan sperma berenang ke ovum.



Sekarang kita lihat pula APA KATA MEREKA








Amacam???macam best jer kan..mestilah best ,sapa yang tak suka kalau usaha tanpa jemu mengeluarkan hasil yang dikehendaki.
Alhamdulillah semuanya perancangan Allah,
Hendak seribu daya...tak nak seribu dalih
Dimana ada kemahuan,disitu ada jalan
Yang penting usaha,doa dan tawakal.

Babai..semoga apa yang kalian hajati tercapai,in sha Allah.

Yakin dengan Allah.

Selamat malam. 

---------------------------------------------------------------------------------------

Ingin mendapatkan supplement yang sesuai untuk anda dan keluarga anda?

Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah ?


Pm/sms/Whatsap : 013 4420 637 untuk:

**Free consultation

**
Affordable Price

**Bisness Opportunity with Shaklee


Add saya di FB : Nurulhuda Ramli
Sila Like Page   : Annur Falah Solution



CANTIK DAN SIHAT DENGAN GLA COMPLEX


Assalamu'alaikum...senyum sikit...hehe kan dah cantik ,nak cantik lagi? hmmm ni nak cakap pasal cantik la...bukan setakat cantik tapi sihat lagi.

APA ITU GLA?



Petang tadi ada member bertanya tentang GLA.Sebenarnya GLA ni vitamin untuk kecantikan dan kesuburan.Bagi yang ada masalah haid tidak teratur,memang di syorkan untuk ambil GLA.Satu lagi bagi pasangan yang dah lama kahwin tapi belum mendapat zuriat GLA adalah salah satu vitamin Shaklee yang di syorkan.(baca set kesuburan)



Jom kita tengok dulu macamana rupa GLA ni.Inilah dia GLA Shaklee.Untuk pengetahuan kawan2,semua vitamin dari Shaklee adalah dari sumber semulajadi.Jadi..Ia selamat,bersih dan yang penting halal.




PERBEZAAN GLA SHAKLEE DENGAN VITAMIN LAIN.

Kebanyakan GLA (Gamma-Linolenic-Acid) tersedia di pasaran dihasilkan dari Evening Primrose Oil(EPO),manakala GLA Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari dua kali ganda GLA dalam EPO.


Borage juga adalah tiga kali lebih dari segi bioavailabiliti dan tiga kali lebih berkesan dari EPO.Shaklee mengektrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6.Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.

Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard,anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan.Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun kedalam sel dan tisu.

Jom kita tengok apa pula kebaikan GLA Shaklee ni :

  • Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  • Meningkatkan kesuburan
  • Melegakan PMS(Pre Menstuatation Syndrome)
  • Membantu dalam menangani menopause
  • Menguatkan kuku dan rambut
  • Menjadikan kulit  lebih sihat dan berseri2
  • Membantu menangani ekzema
  • Melegakan symptom akibat rhematoid artritis
  • Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  • Menguatkan imuniti badan
  • Memperlahankan proses penuaan
  • Mengurangkan "blood Clot"yang menyebabkan serangan jantung.
  • Mengawal kencing manis
  • Mengawal kolestrol
  • Bagus untuk saraf
  • Mampu menangani masalah kulit kepala berkerak,berkuping
  • Membantu meningkatkan peluang untuk hamil
  • Membantu mencantikkan kulit wajah
  • Untuk kesihatan jantung 
  • Merendahkan kolestrol LDL dan menghalang penambahan berat badan.


hmmm banyak kan kebaikan GLA Shaklee ni.


TESTIMONI PENGGUNA 

Sekarang kita tengok pula apa kata mereka yang menggunakannya.







GLA BUKAN SAJA UNTUK WANITA

Ramai orang bersalahanggapan bahawa GLA hanyalah untuk wanita.Sebenarnya supplement GLA asid linoleik yang sama penting seperti asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia,ianya hanya diperolehi dari makanan .

Sangat penting untuk kanak2 (potong gel lembut dan campurkan isinya dengan makanan),remaja,dewasa dan juga selepas menopause dan andropause (menopause lelaki).

Hmmm rupanya GLA ni bukan untuk kaum hawa jer ..lelaki pun boleh...kanak2 pun boleh..

Cukuplah sampai disini,lain kali bertemu lagi...selamat malam. 
---------------------------------------------------------------------------------------

Ingin mendapatkan supplement yang sesuai untuk anda dan keluarga anda?

Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah ?


Pm/sms/Whatsap : 013 4420 637 untuk:

**Free consultation

**
Affordable Price

**Bisness Opportunity with Shaklee


Add saya di FB : Nurulhuda Ramli
Sila Like Page   : Annur Falah Solution







SET KURUS / VITAMIN SHAKLEE UNTUK KURUSKAN BADAN


Anda mahukan vitamin untuk menurunkan berat badan berlebihan?
Mahukan lebih kurus ?
Pada yang sama mahukan lebih sihat dan cantik?
Shaklee ada jawapannya.
------------------------------------------------------------------------------------

Shaklee menawarkan set untuk kuruskan badan kepada mereka yang berhajat memiliki bentuk badan yang lebih menarik dan pada masa yang sama lebih sihat.

Set kurus shaklee dihasilkan dari vitamin semulajadi.Ibu2 menyusu juga boleh mengambil set kurus ini kerana ia tidak membahayakan bayi,malah  menjadikan  susu lebih banyak daripada biasa.

Set ini mempunyai 3 peringkat dalam pemprosesan mengurangkan berat badan iaitu bakar,buang  dan bina.

1) Bakar Lemak : Lecithin / Omega
===========================


Lecithin atau Omega berfungsi untuk memecahkan lemak yang berlebihan di dalam badan.

2) Buang Lemak (Detox) : Herb Lax / Alfalfa
==================================

Detox adalah penting untuk menyingkirkan toksin berlebihan yang terkumpul dalam badan.Tanpa mengeluarkan toksin yang terlampau banyak didalam badan ,sukar untuk menyerap nutrien dari makanan seharian dan supplement.
Herb Lax atau Alfalfa berfungsi sebagai medium pengangkutan untuk membawa keluar dari badan.

Bagi ibu menyusu tidak di galakkan untuk mengambil Herb Lax kerana ditakuti berlaku cirit birit keatas bayi.Sebaliknya di syorkan untuk mengambil Alfalfa kerana Alfalfa juga berfungsi menambahkan susu badan.

3) Bina Otot:Cinch Shake /Energizing Soy Protein
======================================


-Protein sangat diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh dan perkembangan otot, mengawal nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.

-Untuk protein terbaik, kita boleh memilih samada Cinch Shake atau jika ibu yang menyusukan anak, jangan ambil Cinch Shake ni, tapi gantikan dengan ESP (ESP juga sumber terbaik untuk kulit gebu dan cerah dan mempercepatkan penghasilan susu badan)

Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam.

Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot,mengawal nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak.

==========================================


Ingin mendapatkan supplement yang sesuai untuk anda dan keluarga anda?

Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah ?


Pm/sms/Whatsap : 013 4420 637 untuk:

**Free consultation

**
Affordable Price

**Bisness Opportunity with Shaklee


Add saya di FB : Nurulhuda Ramli
Sila Like Page   : Annur Falah Solution


BIAR BETUL - BETUL




Assalamu'alaikum salam sejahtera buat anda semua.Rasanya ramai dari kalangan kita dalam usaha menurunkan berat badan,betul tak?


Tak salah nak kurus andai berat anda berlebihan.Kalau macam saya ni nak kurus ...ha tak tau la nak kata pa.Saya tak nak kurus dah ,saya nak tambah  berat saya pula,bagi ideal sikit.Tapi saya ni makan banyak pun tak naik2...hehe

Ehh citer pasal saya plak...sori ek,ok...bagi yang nak turunkan berat badan tu,yg paling penting...disiplin kena kuat.Nak kurus bukan beerti ikat perut sampai masuk hospital...macam tu salah.Dah la salah menyusahkan keluarga pula.Jangan la buat macam tu...sebab tu nak buat apapun kena ada ilmu,tak tau bertanya jangan main redah jer...diri sendiri yang merana.

Ok kat sini saya nak kongsikan sedikit tips  yang saya dapat dari internet.Semoga ianya sedikit sebanyak dapat membantu anda menguruskan badan dengan cara yang betul.


TIPS KURUSKAN BADAN


1. Kawal Pemakanan Anda 
Pastikan anda berhenti sebelum anda rasa kenyang atau terlalu kenyang.
Fakta: Setiap lebihan 8000 unit kalori dalam badan, berat badan anda akan naik 1KG!

2. Kurangkan Karbohidrat, Lebihkan Protein

Untuk pengetahuan anda, pengambilan karbohidrat dalam kuantiti yang banyak akan menggemukkan badan anda. Malah karbohidrat hanya memberikan kesan kekenyangan yang sementara (2 jam sahaja) dan kemudian anda akan berasa lapar semula. Protein pula lebih cepat mengenyangkan serta rasa kenyang itu bertahan lebih lama.



3.  Jangan Berlapar! (Jaga Waktu Makan Anda)
Jangan lupa mengambil sarapan kerana ia akan meningkatkan kadar metabolisma badan anda. Jadi kadar pembakaran lemak anda juga bertambah cepat!


4. Elakkan/ Kurangkan Minuman Bergula dan Berkafein
Contoh air bergula adalah air berkarbonat. Manakala kafein (cth the dan kopi)pula bukan sahaja menyebabkan kadar metabolisma badan menurun (kesannya gemuklah!), malah juga boleh menyingkirkan nutrien seperti vitamin daripada badan anda.


5. Minum Air Kosong 8 Gelas Sehari
Air kosong adalah sangat bagus untuk badan anda kerana hampir keseluruhan badan mengandungi air. Maka, amalkan minum air kosong sebanyak 8 gelas (2-3 liter) setiap hari.


6. Lakukan Aktiviti Fizikal/ Senaman Ringan
 Anda digalakkan untuk melakukan aktiviti fizikal yang ringan (30 minit) setiap hari untuk bakar kalori yang berlebihan dalam badan anda.
Cara yang paling mudah: Anda tahan nafas dalam-dalam (pada bahagian perut) selama yang mungkin, kemudian lepaskan semula. Lakukan sekurang-kurangnya 7 kali sehari. Aktiviti ini akan bantu mengempiskan perut anda.


7. Pilih Program Diet/ Kuruskan Badan Yang Terbaik

8. Positifkan Diri Anda
Akhir sekali, anda buatkan satu target yang ingin anda capai seperti berapa berat yang ingin anda capai dalam jangka masa tertentu. Kemudian, disiplinkan diri anda untuk mengikut perancangan yang telah dibuat.

9. Suplemen dan makanan tambahan

Jika digabungkan dengan diet dan senaman asas yang baik, suplemen dan makanan tambahan bantu mempercepatkan usaha anda kurangkan berat badan.
 
Ternyata ramai yang mengakui keberkesanannya.



Untuk mengetahui tentang Set kurus Shaklee,baca sini.
 
Selamat mencuba...saya doakan anda berjaya menurunkan berat badan kepada berat yang lebih ideal.

Jangan lupa doakan saya sama...bukan turunkan tapi naikkkan,ok jangan salah pula...sian saya.


ALFALFA DAN KHASIATNYA




Assalamu'alaikum...selamat pagi semua...semoga ceria2 sokmo,jom mulakan hari dengan senyuman.Semoga kita bahagia dan membahagiakan hari ini.

Saya nak cerita pasal salah satu produk SHAKLEE iaitu AlFALFA.

Saya sendiri mengamalkan alfalfa dan alhamdulillah ada kelainannya.Saya rasa lebih senang membuang air besar daripada sebelum ni,dan masalah keputihan juga semakin berkurangan.

Suami saya pun mengamalkan Alfalfa untuk masalah resedungnya.Sejak makan Alfalfa ni,katanya pagi2 alhamdulillah hidung pun tak berair sangat dah.Lebih selesa nak pergi kerja.

ALFALFA

Diperbuat daripada tanaman alfalfa secara organik di California yang bebas dari pestisid,herbasid,dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia.Alfalfa juga dikenali sebagai "Raja segala tumbuhan".



Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki kedalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi.

Daun Alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak.Daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil.Daun2 ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung didalamnya.Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan.

Kemudian daun2 yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet.

Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti.Setiap tablet mengandungi 300 mg alfalfa.


MANFAAT ALFALFA

1-Mencuci hati,darah dan usus.

2-Melawan alahan

3-Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut.
-Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung,hyperacidity,ulser gastrik,hepatitis dan sembelit.

4-Menyingkirkan lemak dan kolestrol.
-Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin ,seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol. Ini secara tidak langsung dapat mengurangkan  risiko penyakit jantung ,darah tinggi dan strok.

5-Melawan tumor.

6-Melegakan keletihan.

7-Mencegah /merawat atritis

Antara lain khasiat Alfalfa ni ialah :


Sebenarnya bulan ni ada promosi Alfalfa beli 6 percuma 1.
Tinggal 9 hari jer lagi,bulan depan promosi yang lain plak.




                SAYANGI DIRI DAN KELUARGA ANDA 

======================================================================
Ingin mendapatkan supplement yang sesuai untuk anda dan keluarga anda?

Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah ?


Pm/sms/Whatsap : 013 4420 637 untuk:

**Free consultation

**
Affordable Price

**Bisness Opportunity with Shaklee


Add saya di FB : Nurulhuda Ramli
Sila Like Page   : Annur Falah Solution


GAGAL SEKALI BUKAN GAGAL SELAMANYA






Alhamdulillah jumpa lagi di entri kali ini..SEMOGA KALIAN KAYA DAN BERJAYA.

Hari ni saya nak bercerita tentang GAGAL.Saya percaya semua orang ada cerita kegagalan yang tersendiri tak kira la dalam hal apa pun.Namun percayalah ramai orang yang berjaya hari ini telah melalui banyak kegagalan dalam hidupnya.



Antara kegagalan  yang pernah saya alami adalah pada tahun 1999,pada waktu tu saya baru nak ambil lesen kereta,kereta jer moto tak nak…alasan sebab moto asyik terbalik jer..sakit lagi…blajar keta senang sikit  kut…hehe…sebenarnya basikal pun tak penah bawa atas jalanraya.

Masa ujian parking saya lulus,naik bukit pun lulus.Bila mai masa ujian memandu di jalanraya,saya gagal…bukan sekali..6 x kut (ingat2lupa dah).Malu saya!terus merajuk tak nak ambik dah,masa tu saya tinggal di Kulim dan bekerja kilang.

Saya gagal sebelum sempat meneruskan perjalanan di jalanraya.Jalan keluar dari tempat ujian kejalan raya org kedah kata kena naik gon sikit…pahtu kena bertahan kat situ,kena pandai imbang antara class ngan minyak.Tapi saya gagal imbang antara keduanya…maka kereta saya turun kebelakang…bukan sekali tapi berulang2 kali…malunya Allah saja yang tau…huhu



Saya lari balik kampong,malu dan serik…saya memang pemalu,pendiam,apatah lagi ujian ni pegawai JPJ duduk di sebelah,memang saya gabra habis.

Kebetulan selepas itu saya berhenti kerja kilang,jadi memang saya nak balik kampong pun.Di kampong guru memandu call,pujuk saya agar balik semula ke kulim untuk ambil ujian semula.Berkali2 diorang kat sekolah memandu call saya minta saya kembali dan hasilnya ternyata saya ni  mudah di pujuk..hehe

Saya kembali ke kulim..ulangkaji memandu semula bersama guru india saya,then lalui semula ujian yang amat mendebarkan saya seolah2 mimpi ngeri..(betul..ketaq tau)akhirnya mimpi ngeri saya berakhir.
 
masa saya belajar kereta kancil lagi.
Agaknya pegawai JPJ dah meluat kut tengok muka saya dh banyak kali kan…maka dia pun bg saya lulus. Ntah la…tak kisah la yang penting saya dah dapat lessen.

Alhamdulillah…syukur sangat..di kampong kereta abang ipar sebelah rumah menjadi mangsa..kih kih..ala sekali skala jer tu pun siap berteman penuh keta…haha,

Masalah saya sekarang kat depan rumah ayah saya ni kena naik gon juga….walaupun saya dah dapat lessen,sebenarnya saya masih gagal.Saya gagal untuk bertahan bila naik gon…kereta pasti undur kebelakang.ishhhhhh…geram tau.
 
lebih kurang macam ni la gon depan umah ayah saya,tapi masa ujian camni saya lulus plak.
Dipendekkan cerita…saya tak pernah bawa kereta dah selepas tu,tapi lesen saya tetap saya renew,saya cukup menghargainya kerana saya tau macammana susahnya saya untuk dapatkannya.
10 tahun berlalu…Pada tahun 2011,saya sudahpun berkahwin dan mempunyai 3 orang anak,2 orang dh mula kesekolah.

Satu pagi di Pantai Murni…jeng.. jeng.. jeng..tergerak dihati saya untuk bawa kereta.Dengan izin suami, saya cuba bawa dalam kawasan Pantai Murni…pelan2..ok not bad,lagipun pagi2 orang tak ramai.


Selepas itu …bermula lah episode saya membawa kereta dengan lebih yakin dari 10 tahun lepas.saya suka…saya suka…yeaw yeaw   saya dah boleh bawa keta…kali ni lebih seronok auranya sebab saya boleh bawa anak2…diorang mesti la suka sangat3.
Walaupun saya tak pegi jauh2..saya bersyukur sangat sekurang2nya dapat saya berganti dengan suami untuk hantar dan jemput anak2 waktu sekolah.

Yang bestnya..sekarang saya dah berjaya bertahan bila naik gon kat depan rumah ayah saya…Kalau dulu kena ada sorang tunggu kat atas jalan tolong tengok ada kete ker tak..kalau tak dak saya terus naik jer…teruk betul saya kan…hmmm

Sekarang saya sedar,saya yang dulu bukanlah yang sekarang.Dulu saya penakut kini lebih berani.Dulu saya cukup malu tak bertempat,tapi sekarang Alhamdulillah….malu juga tapi bertempat la.

Saya sedar “KEJAYAAN MEMERLUKAN KEBERANIAN” dan saya cuba belajar menjadi semakin berani….

Sebab apa???

SEBAB…SAYA NAK BERJAYA!!!








 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my
 
Prepared and managed by Zulfae Solution