Social Icons

Featured Posts

Promosi bulan NOVEMBER 2016

ALFALFA DAN LECITHIN BELI 3 PERCUMA 1. Sah sehingga 30 NOVEMBER 2016 sahaja.

Vivix - Si Tonik Ajaib

Vivix tidak dikenali dengan nama jolokan Si Tonik Ajaib kalau ia bukan benar-benar menghairankan ramai pengamal perubatan.

Bisnes dengan RM75? Ada ke?

Anda tidak perlu mempunyai rumah kedai yang sewanya RM2000 sebulan untuk berniaga. Tidak perlu meminjam bank untuk mencari modal. Cukuplah dengan RM65 dan kehendak hati yang tinggi. Insya-Allah pasti berjaya. Saya akan tunjukkan caranya.

5 Tip Atasi Masalah Kekejangan Kaki Semasa Hamil


Assalamualaikum.

Hai ibu hamil.Apa kabar?

Saya doakan anda dalam keadaan yang sihat dan dipermudahkan segala urusan sepanjang kehamilan ini.

Pernahkah anda mengalami kekejangan kaki semasa hamil?


Kekejangan kaki kerap berlaku semasa kehamilan,seringkali pada waktu malam semasa trimester kedua dan ketiga.

Ia biasa berlaku pada betis,kaki atau kedua-duanya.





Apakah yang menyebabkan kekejangan.


Semasa hamil,jantung,buah pinggang dan sistem peredaran dalam badan anda bekerja lebih kuat untuk membantu anda berfungsi secara normal.

Otot-otot anda pula menyokong pertambahan berat badan yang semakin meningkat,dan ini memberi tekanan kepadanya.

Akibatnya,otot-otot kaki anda yang keletihan akan menegang dan kejang sebagai langkah memprotes.

Terlalu banyak fosforus(terdapat dalam daging proses,makanan ringan dan minuman bersoda).

Terlalu sedikit kalsium dan potassium dalam darah anda juga boleh menyebabkan kekejangan.

Apabila uterus anda mengembang,ini juga boleh memberi tekanan kepada saraf-saraf yang mengunjur daripada badan ke kaki anda.


Tips mengatasi kaki kejang.


1.Tinggikan atau angkatkan kaki.
Alaskan kaki dengan bantal semasa tidur.

2.Pakai stoking sokongan.
Pakai stoking sokongan dan pilih kasut yang sesuai dan selesa untuk sepanjang hari.

3.Regangkan otot betis anda.
Cuba berdiri satu meter daripada dinding dan unjurkan badan kehadapan dengan tangan diregangkan untuk menyentuh dinding.

Pastikan tapak kaki melekap pada lantai.Tahan selama lima saat,ulang senaman ini lima minit,tiga kali sehari terutamanya sebelum masuk tidur.

4.Kekal hidrasi
Minum air yang mencukupi boleh membantu mencegah kekejangan.

5.Ambil saplimen kalsium.
Kekurangan magnesium,kalsium dan garam galian boleh menjadi punca utama anda sering kekejangan kaki semasa hamil.

Keperluan bagi ketiga-tiga nutrien ini juga bertambah selari dengan usia kehamilan anda.

Ubah gaya pemakanan anda kepada makanan bernutrisi tinggi,terutamanya kalsium dan magnesium.

Lebihkan sayuran hijau,hasil tenusu,buah-buahan,dan gantikanlah snek yang tak berkhasiat dengan kekacang seperti almond dan pistachio.

Anda boleh juga boleh mencuba saplimen kalsium Ostematrik shaklee.




Sila klik disini untuk info berkaitan Ostematrik.

Ok sekadar disini dulu perkongsian saya.Jumpa lagi di entry seterusnya.



Salam sihat yang terindah,
Nurul
013.4420.637






5 Tips mengatasi mabuk ketika hamil




Assalamualaikum.

Alhamdulillah tahniah anda hamil.

Adakah anda jenis yang mabuk hamil?

Jika ya,Saya doakan anda sabar dan tabah melalui tempoh mabuk hamil ini.

Semoga dipermudahkan segala urusan anda.


Apa itu mabuk hamil?

Mabuk hamil atau morning sickness adalah perasaan loya atau mual yang seringkali berlaku kepada ibu hamil terutamanya pada trimester yang pertama.

Mabuk hamil selalunya berlaku pada waktu pagi dan beransur hilang menjelang tengahari atau petang.


5 Tips mengatasi mabuk hamil.




1. Makan secara ringan dan kerap.

Anda boleh cuba untuk makan sedikit biskut bagi mengelakkan perut kosong dan masuk angin.

Dengan cara mengalas perut,kesan mabuk hamil tidaklah seteruk berbanding perut yang kosong.

Perut yang kosong boleh menambahkan loya.






2.Elakkan makanan berlemak,pedas dan goreng.

Ambil makanan yang kaya dengan protin dan vitamin B6 seperti yogurt.

Makanan yang mudah dimakan dan dihadam seperti biskut juga boleh diambil.





3.Dapatkan rehat yang cukup.

Dapatkan rehat yang cukup dan ambil masa rehat dari bekerja jika perlu.

Tekanan dan keletihan boleh membuatkan mabuk kehamilan lebih teruk.



4. Kekal hidrasi

Kekurangan air dalam badan akan menyebabkan mabuk hamil anda semakin teruk,

Pastikan anda mengambil air sekurang-kurangnya 10 gelas sehari untuk menggantikan bendalir badan yang hilang.




5.Ambil saplimen pranatal anda.

Jangan skip saplimen pranatal anda,sebaliknya ambil saplimen tersebut selepas makan atau sebelum tidur. 

Kalau nak cuba saplimen pranatal shaklee(sila klik untuk baca) boleh roger saya ye kat nombor dibawah ok.

Sehingga berjumpa lagi.

Semoga bermanfaat.

Salam sihat,
Nurul.
013.4420.637





Keistimewaan Sustained Release Vita-C Plus Shaklee



Assalamualaikum.

Mesti ramai yang suka vitamin c sebab vitamin c memang best.
Nak sihat ambik vitamin c.nak cantik pun ramai yang ambik vitamin c kan.





Vitamin C adalah vitamin penting yang larut air dan mempunyai pelbagai fungsi kepada tubuh ,dengan fungsi utamanya sebagai antioksida yang baik.

Ia juga memainkan peranan yang penting untuk menggalakkan kesihatan gigi,gusi,tulang dan secara umumnya,semua yang membentuk tubuh anda.


"Tahukah anda?


Tubuh anda mampu melakukan pelbagai perkara,tetapi ia tidak dapat menghasilkan atau menyimpan vitamin c.


Oleh itu,anda perlu sentiasa mengambil vitamin c untuk tubuh anda melalui pemakanan atau suplemen".



Keistimewaan Sustained Release Vita-C Plus Shaklee.






1. Sustained Release Vita-C Plus adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.





2. Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran.


Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.





3. Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesananya.


Sekarang dah tahu kan sustained release vita-c plus shaklee cukup istimewa dengan ciri-ciri yang disebutkan diatas.

Jadi bila anda membeli vitamin c,pastikan ada bioflavonoid.Kalau tak de akan kurang penyerapan vitamin c.Jadi,sia-sia je kan.

Buat pilihan bijak.Saya pilih sustained release vita-c plus shaklee.

Kalau anda mahu pilihan yang sama seperti saya,saya yakin anda takkan menyesal.

Sebarang pertanyaan atau nak order vitamin c boleh whatsap saya ok.

Sebelum tu jom kita tengok apa kebaikan vitamin c shaklee ni.

Manfaat dan kebaikan sustained Release Vitamin C (sila klik)


Salam sihat yang terindah.


~Nurul~
013.4420.637


Manfaat dan kebaikan Sustained Release Vitamin C



Assalamualaikum.

Saya doakan anda semua dalam lindunagan Allah selalu.


Perbezaan Shaklee





"Sains pembebasan berterusan secara semulajadi"

Setiap tablet 500mg  mengandungi 7.5 buah oren termasuk kulitnya.

Dan setiap tablet ini akan dibebaskan secara berperingkat didalam tubuh kita sebanyak 100mg(1.5 biji oren) setiap jam selama 5 jam. 

Ujian klinikal telah membuktikan vitamin c didalam 2 tablet vitamin shaklee (didalam jurang masa 5 jam)mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24 jam.

Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid(25% dari bioflavonoid,diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai vitamin c complex.

Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin c didalam tubuh kita,melegakan inflamasi,menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.



Manfaat dan kebaikan Vitamin C



1.Membentuk kolagen

Merangsang pembentukan kolagen.Kolagen adalah sebatian asas otot,tisu,rangka dan tulang rawan.Oleh itu ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

2.Memperbaiki sistem imun.

Kekurangan vitamin c adalah penyebab gusi berdarah,lebam dikulit,pemulihan kecederaan yang lambat,kulit kering,ruam dan kulit kasar.

3.Peningkatan sistem imun.

Mmebina sel darah merah untuk penyerapan  zat besi yang lebih baik,membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman,mengukuhkan sistem imun,mempertingkatkan alergi hidung ,kulit dan asthma.

4.Memerangi kanser.

Ia adalah satu-satunya antioksidan yang berkuasa,mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh,dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan.

Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

5.Mencantikkan kulit.

Ambil vitamin c seharian untuk kulit yang lebih cerah,melambatkan penuaan,dan menyekat pembentukan pigmen.Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

6.Memperbaiki insomnia

Ia memperbaiki insomnia,stres,masalah berkaitan mental seperti keresahan.

7.Mengekalkan kolestrol sihat.

Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah,mengekalkan kapilari darah yang sihat,menghindarkan anteriosclerosis,thrombus,menghalang pendarahan dalaman,hidung berdarah,pendarahan serebral dan skurvi.




Amaran!!


  • 1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin c
  • Keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin c
  • Kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin c yang banyak.
  • Terlebih dos vitamin c (melebihi 12 kapsul)akanmenyebabkan sedikit cirit birit.


Tahukah anda,haiwan menghasilkan vitamin c mereka sendiri,seperti arnab mampu menghasilkan 18,000mg (18g)vitamin c sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin c.

Tambahan pula vitamin c larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita.

Oleh yang demikian,adalah perlu untuk kita mengambil vitamin c setiap hari.Vitamin c tidak memberi kesan toksid.

Apa yang bestnya Sustained Release Vitamin C Shaklee ni,jom baca 

Keistimewaan Sustained Release Vitamin C Shaklee

Sehingga berjumpa lagi di entry akan datang.

Salam sihat yang terindah dari saya.

~Nurul~










Tips Memilih Kalsium Terbaik Yang Patut Anda Tahu


Assalamualaikum.

Saya doakan semua pembaca blog ni dilimpahi kasih sayang Allah selalu.

Terima kasih kerana sudi singgah.



Kalsium penting untuk kesihatan tulang,otot dan ligamen ,sementara magnesium diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium kedalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.

Kebanyakkan orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup dalam magnesium.


"Tahukah anda,badan kita perlukan 1000mg kalsium setiap hari dan 99% kalsium dalam badan kita adalah didalam tulang!"

Tulang merupakan struktur penting didalam tubuh manusia.Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru,jantung,hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas.


Mengekalkan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh.


Tips memilih kalsium.

Bila anda memilih kalsium,pastikan kalsium yang anda ambil tu ada ciri-ciri dibawah ni :

1. Vitamin D - berupaya meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus menguatkan tulang.

2. Magnesium-menggalakkan komposisi tulang dan rawan.
Membantu sistem saraf dan juga melembutkan najis.

3. Kuprum(copper)-mencegah anemia dan penuaan.

4. Boron -membantu penghadaman kalsium

5. Zink-merangsang regenerasi sel dan membantu pengeluaran insulin.


Bagi saya,pastinya saya memilih Ostematrik Shaklee sebab ianya memenuhi ciri-ciri diatas.

Sekarang jom kita tengok apa yang ada dalam Ostematrik Shaklee.


Kandungan Ostematrik Shaklee




  • 1000mg unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semulajadi.
  • 400mg magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.
  • 400iu vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium.
  • Boron membantu dalam metabolisme badan
  • Mangan,tembaga dan zink mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang.

Ostematrik Shaklee merupakan tablet bersalut yang diformulasikan supaya mudah ditelan.

Untuk kesan terbaik,anda disarankan untuk ambil 4 biji sehari beserta makanan.



Ok anda tahu ciri-ciri terbaik untuk memilih kalsium kan,buat pilihan bijak untuk kesihatan anda dan keluarga.

Nak pilih Ostematrik Shaklee,jangan segan untuk whatsap saya ok.

Nak tahu apa yang bestnya Ostematrik Shaklee sila klik kat sini Manfaat dan Kebaikan Ostematrik Shaklee.

Salam sihat yang terindah.



Nurul
013.4420.637 






11 Manfaat Dan Kebaikan Ostematrik Shaklee


Assalamualaikum.

Salam sayang buat semua pembaca yang sudi singgah ke blog Amnurhuda.Terima kasih dari saya.

Hari ni saya nak share dengan anda semua tentang manfaat Ostematrik.




Kalau anda belum kenal lagi apa itu Ostematrik,anda boleh baca di sini ok.

Ok,sekarang meh saya bagitau apa dia manfaat Ostematrik ni.


Manfaat dan kebaikan Ostematrik Shaklee:


1.Membantu dalam membekalkan kalsium yang cukup untuk badan kita.

1 biji Ostematrik mengandungi 250mg kalsium.
Ambil 4 biji sehari bersamaan 1000mg kalsium,cukup seperti yang disarankan.

Mudah kan?

2.Membantu selesaikan sakit sendi,sakit pinggang,sakit belakang dan sakit tumit.

3.Membantu mengurangkan masalah sembelit.Amalkan 4 biji sehari,in sha Allah lebih mudah membuang.

4.Membantu mencegah sakit gigi dan gusi berdarah terutamanya dikalangan ibu-ibu hamil.

5.Mengurangkan masalah migrain.

6.Mencegah osteoporosis (kerapuhan tulang)

7.Membantu masalah sukar tidur


Dengan Ostematrik in sha Allah lebih mudah tidur dan lebih mudah bangun pagi.




8.Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat

9.Melegakan sakit ketika haid

10.Membantu mengatasi masalah kekejangan dan kebas-kebas.

11.Sebagai altenatif kepada mereka yang tak suka minum susu.


Tahukah anda ?

1 biji ostematrik =1 gelas susu tinggi kalsium = 80 biji badam.



Banyak kan manfaat ostematrik ni.
Ostematrik Shaklee bukan sekadar kalsium malah lebih dari tu.

Ostematrik Shaklee dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari laut mati,mengandungi kalsium,magnesium,fosforus,dan vitamin D,zink,kuprum,manganes dan boron.

Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama -sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.





Ok,saya dah bagitau anda 11 manfaat dan kebaikan Ostematrik Shaklee.

Memang best kalau anda dah rasai kesannya.

Nak cuba? jangan segan jangan malu untuk whatsap saya ok.

Sebarang pertanyaan atau nak order Ostematrik boleh whatsap 013.4420.637 (Nurul ).

Sehingga berjumpa lagi.Salam sihat yang terindah dari saya.










Kepentingan OmegaGuard Sebelum Hamil,Semasa Hamil Dan Selepas Bersalin .



Assalamualaikum.


Semoga semua pembaca yang singgah di blog ini dirahmati dan diberkati Allah selalu. 








Disetiap peringkat kehamilan anda,bermula 
dari proses kelahiran hingga ke penyusuan,ianya adalah masa berharga untuk perkembangan sihat anak anda.

Salah satu asid lemak penting untuk anda dan kesejahteraan  bayi anda adalah asid lemak Omega 3-asic eicosapentaenoic(EPA) dan asid docosahexaenoic(DHA).

Asid lemak Omega 3 adalah lemak yang paling sihat antara semua lemak dan baik yang diperlukan untuk menyokong setiap sel,tisu dan organ dalam badan kita.

Walaupun Omega 3 mempunyai pelbagai manfaat kepada kesihatan,ia adalah nutrien yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan kita.

Ia hanya boleh diperolehi melalui pemakanan dan saplimen.

Oleh itu adalah sangat penting untuk kita mengambil Omega 3.

Orang yang sihat memerlukan kira-kira 1000-2000mg minyak ikan sehari.

Minyak ikan OmegaGuard Shaklee membekalkan spektrum luas asid lemak Omega-3 yang terdiri daripada tujuh komponen utama,termasuk EPA untuk kesihatan keseluruhan dan DHA untuk fungsi dan perkembangan minda yang normal.


Kebaikan Omega-3 untuk anda dan bayi anda melibatkan 3 fasa berikut:

1. Sebelum kehamilan.

Pengambilan Omega-3 yang mencukupi memainkan peranan penting dalam meningkatkan peluang anda untuk mengandung kerana ia :

Untuk wanita/isteri,


  • Menyokong pengeluaran dan keseimbangan hormon.
  • Membantu mengatur kitaran haid
  • Meningkatkan aliran darah rahim untuk penghasilan sperma yang sihat.

Untuk lelaki/suami,

  • Meningkatkan kepekatan sperma
  • Memainkan peranan utama dalam penghasilan sperma yang sihat.





2.Semasa kehamilan.


Apa yang anda ambil semasa kehamilan menentukan kesihatan bayi anda.

Tambahkan Omega-3 dalam pemakanan anda kerana ia banyak memberi manfaat buat anda dan juga bayi anda.

Manfaat buat Ibu;

  • Menurunkan risiko kelahiran pramatang
  • Menggalakkan tempoh kehamilan optimum
  • Mengurangkan risiko komplikasi kehamilan akibat preeklampsia(tekanan darah tinggi semasa hamil).

Manfaat buat bayi;

  • Menggalakkan pertumbuhan janin yang sihat dengan meningkatkan aliran darah dalam plasenta.
  • Memudahkan perkembangan mata(retina) dan struktur otak dengan sewajarnya ketika didalam janin.
  • Mengukuhkan koordinasi mata-tangan pada bayi.
  • Mengurangkan risiko bayi mengalami alahan.
  • Menggalakkan perkembangan optimum otak,janin,mata.sistem imun,dan saraf terutamanya semasa trimester ketiga.
  • Menggalakkan perkembangan saraf otak.







3.Selepas bersalin & menyusu.


Untuk pemulihan segera dan persediaan untuk penyusuan bayi,Omega-3 membantu;

Ibu;

  • Mengurangkan risiko kemurungan postpartum

Bayi;

  • Menyokong proses kematangan otak semasa tempoh lima tahun pertama kehidupan.
  • Menggalakkan perkembangan saraf didalam otak.
  • Mengurangkan risiko alahan terhadap makanan dan kulit sensitif-ekzema
  • Menyokong perkembangan penglihatan
  • Menggalakkan pola tidur yang lebih baik. 




Tahukah anda?

"Kajian telah menunjukkan bahawa ibu-ibu yang mengambil makanan tambahan DHA semasa tempoh kehamilan  melahirkan bayi dengan kemahiran menyelesaikan masalah yang lebih baik pada usia 9 bulan berbanding dengan ibu yang tidak mengambil makanan tambahan DHA "


Anda juga mungkin berminat dengan topik berkaitan Omega-3 berikut:




Jangan lupa boleh kontek Nurul ok(013.4420.637) untuk mendapatkan sumber terbaik Omega-3 anda hari ini.

Salam sihat yang terindah.




 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my
 
Prepared and managed by Zulfae Solution